Koronavirustilanteesta huolimatta kaikki Lidlin 186 myymälää palvelevat normaalisti
Lidlin myymistä tuotteista noin puolet tulee kotimaisilta tavarantoimittajilta. Koronatilanne ei toistaiseksi muuta valikoiman kotimaisuusastetta.
Tuotteiden saatavuudessa tai tavaravirtojen liikkumisessa ei yleisesti ottaen ole häiriöitä. Kuva: Sari GustafssonLidl Suomen kaupallinen johtaja Mikko Forsström kertoo, että Lidlin kaikki yhteensä 186 myymälää Suomessa palvelevat normaalisti myös koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa.
"Ruokakauppa on poikkeustilanteissa merkittävässä roolissa, jotta ruoan saatavuus säilyy hyvällä tasolla. Toimitamme tuotteita myymälöihimme viikon jokaisena päivänä. Yksittäisissä tuotteissa ja yksittäisissä myymälöissä voi tilapäisesti olla tuotepuutteita, mutta yleisesti ruoan saatavuudesta ei ole syytä olla huolissaan", Försström toteaa.
"Teemme luonnollisesti kaikkemme, että tuotteita ja palvelua on asiakkaillemme saatavilla jatkossakin. Käytännössä tämä tarkoittaa muun muassa henkilöstön terveydestä huolehtimista ja tartuntariskin minimointia, jotta jakelukeskuksemme ja myymälämme pystyvät toimimaan normaalisti", kaupallinen johtaja jatkaa.
Tuotteiden saatavuudessa tai tavaravirtojen liikkumisessa ei yleisesti ottaen ole häiriöitä.
"Toimitamme tuotteita myymälöihimme viikon jokaisena päivänä ja juuri nyt ei ole tiedossa mitään sellaista, mikä yleisesti vaarantaisi kuljetuksia tai hyllyjen täydentämistä normaalin syklin mukaisesti", Forsström sanoo.
"Tällä hetkellä kuljetukset hidastuvat jonkin verran, mikä aiheuttaa pieniä viiveitä tuotteiden saapumiseen, mutta ei toistaiseksi vaaranna minkään erityisen tuoteryhmän saatavuutta."
Nouseeko ruuan kotimaisuusaste nyt?
"Myymistämme tuotteista noin puolet tulee kotimaisilta tavarantoimittajilta. Koronatilanne ei toistaiseksi muuta valikoimamme kotimaisuusastetta", Lidlin kaupallinen johtaja vastaa.
Mitä muita asioita poikkeusoloissa on huomioitava?
"Kaikkien meidän yhteinen velvollisuutemme on nyt pitää kiinni siitä, että kauppaan ei tulla sairaana ja että jokainen huolehtii omasta käsi- ja yskimishygieniastaan tarkasti. Tämä on edelleen paras tapa välttää tartuntoja ihmisestä toiseen."
Forsström haluaa myös kiittää kaikkia ruokaketjun toimijoita ja liikekumppaneita hyvästä yhteistyöstä haastavassa tilanteessa.
"Ilman tuottajia, valmistajia, tavarantoimittajia ja kuljetusyhtiöitä emme pystyisi tarjoamaan asiakkaillemme ruokaa ja muita välttämättömiä tarvikkeita."
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

