Valio palaa haastajaksi lastenruokamarkkinoille
Valio palaa takaisin lastenruokamarkkinoille. Turengin lastenruokatehdasta käynnistellään parhaillaan uudelleen, sillä Valio lanseeraa nyt uudet Tuuti-äidinmaidonkorvikkeensa ja Onni -puurot ja -vellit.Kauppoihin tuotteet luvataan kesäkuun alkuun mennessä.
Tavoitteet ovat kovat, sillä aikomus on vallata jopa puolet Suomen markkinasta. Vastassa on joukko kansainvälisiä pelureita.
”Liiketaloudellinen tavoite on hakea markkinajohtajuutta”, kertoo tulosyksikön johtaja Sami Nupponen Valiolta.
Rahassa tämä tarkoittaa noin 10 miljoonan euron liikevaihtoa.
Valio myi oman lastenruokaliiketoimintansa vuonna 2004, mutta jatkoi korvikkeiden, puurojen ja vellien valmistamista Nutricia Babylle tämän vuoden helmikuuhun saakka.
Ajatus omasta tuotannosta alkoi kiinnostaa uudelleen ja yhteistyö päättyi. Nyt Nutricia Babyn omistamat tuotemerkit, Tutteli -äidinmaitokorvikkeet ja Muksu -puurot ja -vellit valmistetaan ulkomailla.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

