Helppo inkiväärishotti: Vain 4 ainesosaa

Inkiväärishotti piristää aamulla ja lämmittää illalla.
Snapsilasillinen inkiväärishottia päivässä piristää ja toivottavasti lisää vastustuskykyä.
Snapsilasillinen inkiväärishottia päivässä piristää ja toivottavasti lisää vastustuskykyä. Kuva: Jarno Mela
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Inkiväärishotit ovat suosittuja juomia. Juomaa on helppo valmistaa useamman päivän tarpeeseen kerralla.

Vajaa puoli desiä päivässä on sopiva annos tätä piristysjuomaa.

Shottiin käytettävä inkivääri on hyvä kuoria ja raastaa. Lopuksi siivilöidyn raasteen voi lisätä ruokiin tuomaan makua. Raasteeseen jää vielä mukavasti makua, vaikka terävin kärki onkin liuennut.

Mikäli shotti sellaisenaan on liian ärhäkän makuista, niin käytä sitä maustamaan smoothie. Inkivääri piristää mukavasti myös lämpimän juoman.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Inkiväärishotti

6 dl

  • Ainekset
  • 100 g inkivääriä
  • 5 dl kiehuvaa vettä
  • 3 rkl hunajaa
  • 2 rkl sitruunamehua

Valmistusohje

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Kuori ja raasta inkivääri. Kaada kiehuva vesi raasteen joukkoon. Anna jäähtyä huoneenlämpöiseksi. Siivilöi juoma ja mausta hunajalla sekä sitruunamehulla. Säilytä juomaa pullossa jääkaapissa. Nauti päivittäin noin puolen desin annoksina.

Vinkki: Mausta juomalla esimerkiksi smoothie. Soseuta pakastemansikoita ja banaani. Lisää maustamatonta jugurttia ja inkiväärishotia maun mukaan.

Joko sinulle tulee MT:n ruokauutiskirje? Saat kerran viikossa neljä uutta reseptiä ja viikon ruokauutiset ilmaiseksi sähköpostiisi tilaamalla ruokauutiskirjeen.