”Kova hintakilpailu heikentää maittavuutta”
Elintarviketeollisuuden toimitusjohtaja Heikki Juutinen on Turun Sanomien haastattelussa huolissaan kaupan omien merkkien esiinmarssista.Kilpailuviraston arvion mukaan kaupan omat tuotemerkit laskevat ruuan hintaa kuluttajalle.
Kaupan merkkien osuus myynnistä on kasvussa. Esimerkiksi SOK tähtää omille merkeilleen viidenneksen osuutta päivittäistavaroiden myynnistä.
Elintarviketeollisuuden toimitusjohtaja Heikki Juutinen näkee asiassa kääntöpuolen.
”Nyt on kyse siitä, mitä laadulla ymmärretään. Pitääkö jogurtit esimerkiksi maustaa oikeilla marjoilla vai keinotekoisilla makeuttajilla? Mielestäni kova hintakilpailu heikentää maittavuutta ja tuotteet joudutaan valmistamaan laadullisesti halvemmista ja huonommista raaka-aineista”, Juutinen sanoo TS:n haastattelussa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


