Ruuan brändäys laajenee yritysten nettisivuilla
Elintarvikealan yritykset eivät rakenna brändiään vain ostetun mainonnan varaan. Omat verkkosivut palvelevat tiedonjanoista kuluttajaa jopa reaaliaikaisesti. Suuntaus omiin kanaviin on voimistunut parin viime vuoden aikana, Suomen suurimman mediatoimiston Dagmarin kaupallinen johtaja Krista Elopuro kertoo.Digitaalinen maailma houkuttelee, koska siellä on entistä useampi kuluttaja etsimässä tuotteita ja tietoa omiin tarpeisiinsa.
Esimerkiksi HK:n lihakoulu, Fazerin kattausvinkit tai Valion reseptipankki herättävät monen googlaajan mielenkiinnon.
Atrian blogi kertoo juuri nyt hauskasti sonnipoikien jalkapallosta. Sivustolta voi myös lukea, miltä broilerin tuottajasta tuntuu nähdä kaupassa oma nimi painettuna pakkaukseen.
Mahdollisuudet palvella kuluttajia ovat Krista Elopuron mielestä huikeat. Moni brändimainostaja on tehnyt facebookiin palautekanavan, jossa voidaan vastata ympäri vuorokauden asiakkaiden kysymyksiin.
Nähtäväksi jää, missä määrin investoinnit omiin kanaviin näkyvät yritysten mainosbudjeteissa. Ainakin S-ryhmä aikoo kehittää omaa mediaa ja markkinointia tinkimällä ostetusta mainonnasta.
Elintarvikkeiden mainonta verkossa kasvoi viime vuonna noin viidenneksen, kun toimialan mainonta kokonaisuutena pysyi lähes lähes vuoden 2013 tasolla.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

