Iittala-brändin uudistus sai käytetyn Iittalan pomppaamaan ennennäkemättömään suosioon
Tällä viikolla Iittalan tuotteista kiinnostuneet ovat rynnistäneet tuotteiden perässä ennätyksellisen sankoin joukoin Toriin.Käytetty Iittala pomppasi tällä viikolla Torissa ennennäkemättömään suosioon, kun suomalaiset innostuivat etsimään Tori.fi-palvelusta käytettyä Iittalaa 75 prosenttia tavanomaista enemmän. Hakujen osalta on ollut nopein yksittäiseen tuotemerkkiin kohdistuva kiinnostusloikka Torissa koskaan.
Suomalaisbrändi on ollut nyt poikkeuksellisen näkyvästi esillä maanantaina julkaisemansa brändiuudistuksen jälkeen.
Iittalan tuotteet ovat jatkuvasti Torin suosituimpien joukossa sekä hakujen että myynti-ilmoitusten määrällä mitaten. Tämän takia 75 prosentin kiihdytys on erityisen iso.
”Tämän tapaisia ilmiöitä on ollut jostain teemasta tai yksittäisestä tuotteesta, mutta ei aiemmin tässä mitassa yksittäiseen tuotemerkkiin kohdistuen. Kyllä tässä on taustalla tämän viikon kohina”, Torin johtaja Jenni Tuomisto sanoo.
Kiinnostus alkoi kohota heti maanantaina. Syy näyttää kytkeytyvän Iittalan brändiuudistukseen, jossa Iittala ilmoitti luopuvansa tunnetusta i-kirjain-logostaan. Monissa Iittala-ilmoituksissa korostetaan logotarrojen säilyneen paikoillaan tuotteissa.
”Yhtäkkisen kaupankäynnin syy lienee se, että ajatellaan, ettei klassikkotuotteita pian enää saisi kaupasta. Näyttää, että nyt on halua hamstrata niitä tuotteita – ja osa puolestaan on haistanut menekin”, Tuomisto toteaa.
Suosituimmat suomalaisbrändit Torissa ovat Marimekko, Artek, Iittala, Lundia ja Pentik.
Kaikkiaan Toria käyttää viikoittain keskimäärin 1,3 miljoonaa ihmistä. Torissa vierailtiin viime vuonna yhteensä yli 670 miljoonaa kertaa. Ilmoituksia julkaistiin 15,5 miljoonaa. Suomalaiset tienasivat viime vuonna Torin kautta yhteensä 0,72 miljardia euroa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat







