Puola kampanjoi räväkästi Aasiassa ja Balkanilla
Puola aikoo tunkeutua vauhdilla uusille elintarvikemarkkinoille. Puolalaisia tuotteita markkinoidaan kahdentoista miljoonan euron mainoskampanjalla.VARSOVA Puolan talousministeriö aloittaa marraskuun puolivälissä näyttävän mainoskampanjan puolalaisten omenoiden, vihannesten sekä liha- ja maitotuotteiden tunnetuksi tekemiseksi 11 uudessa valtiossa.
Monipuolinen kuluttajavalistus kestää puoli vuotta ja maksaa 50 miljoonaa zlotya, runsas 12 miljoonaa euroa.
Hedelmä- ja elintarvikeviennin kohteiksi valituista maista ovat merkittävimmät Intia, Indonesia, Vietnam, Serbia, Makedonia ja Bosnia Hertsegovina.
Venäjän vuoden alussa Puolalle asettama sianlihan vientikielto sekä EU-maita koskevat vastapakotteet ovat rokottaneet 37-miljoonaisen maan ulkomaankauppaa tänä vuonna 273 miljoonan euron tappioilla.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
