10 miljoonaa maitotölkkiä Niinistön asialla
Valion maitotölkkien kyljissä näkyy tammikuussa tasavallan presidentti Sauli Niinistön käynnistämä Ihan tavallisia asioita -hanke. Hankkeen ideana on estää nuorten syrjäytymistä ja kannustaa aikuisia kohtaamaan nuoria.
Löytynyt-teemalla kulkeva kampanja näkyy yli 10 miljoonassa perusmaitotölkissä sekä Valion mainonnassa.
Valio tukee hanketta, sillä lasten ja nuorten hyvinvointi on yhtiölle tärkeää, brändijohtaja Tuula Hietanen kertoo MT:lle.
Tölkkien toivotaan herättävät ruokapöydissä keskustelua ”Jokaisella on lapsia ja nuoria lähipiirissä. Voidaan miettiä, voiko heitä jeesata.”
Aikaisemmin Valio on tukenut maitotölkeissään muun muassa Lastensairaalaa. Taidekampanjoilla on kerätty rahaa Suomen Punaisten Ristin Nuorten turvataloille ja SOS-Lapsikylälle.
Yhtiöltä on myös tiedusteltu, onko maitotölkin kyljen mainostila myytävänä. Sitä ei Hietasen mukaan myydä, vaan käytetään toisinaan asioihin, jotka koetaan tärkeiksi.
Hietasen mukaan yhtiö valitsee vuodessa muutaman hankkeen, jota haluaa tukea.
PAULA LIESMÄKI
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
