Miten verkkobisnes toimii? – nyt kysytään traktoristeilta
Jyväskylän yliopisto haluaa kehittää suomalaisten yritysten digiosaamista selvittämällä asiakkaiden mieltymyksiä verkossa. Traktorinomistajille on suunnattu oma kyselytutkimus.
Traktorinomistajien näkemyksistä voi olla apua suomalaisyritysten verkko-osaamisen kehittämisessä. Kuva: Markku VuorikariTraktorinomistajille suunnattu kyselytutkimus on osa digitaalisen asiakaskokemuksen hanketta (Diga), jonka tarkoitus on selvittää, miten asiakkaalle voidaan tuottaa arvoa internetissä.
Tutkimuksen taustalla on huoli suomalaisyritysten menestymisestä nopeasti sähköistyvässä liiketoiminnassa.
Hankkeeseen osallistuu useita keskisuomalaisia yrityksiä. Traktorikyselyn kumppanina on Valtra. Muillekin merkeille uskollisia toivotaan silti mukaan, vakuuttaa tutkimusavustaja Janne Hepola.
"Kaikki traktorinomistajat ovat kohderyhmää. Suurin osa tuloksista on täysin julkisia ja siten kaikkien traktorinvalmistajien käytettävissä."
Tutkimushankkeen lopputuloksena on määrä syntyä käytännöllinen ohjeistus yritysten verkkopalveluiden parantamiseksi.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

