Finnairin kanta-asiakastietoja vietiin tietomurrossa – yhtiö suosittelee salasanan vaihtoa
Yhteystietoja, luottokorttinumeroja tai salasanoja ei varastettu.
Finnair on lähettänyt sähköpostia niille asiakkaille, joiden tietoja murrossa varastettiin. Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-KoivistoNoin 200 000 Finnairin kanta-asiakkaan tietoja on päätynyt tietomurron seurauksena vääriin käsiin, yhtiö kertoo. Murto tehtiin tietojärjestelmäpalveluja tarjoavan SITAn järjestelmään, jota käyttävät Finnairin kumppanilentoyhtiöt One World -järjestelmässä.
Murtautujat saivat käsiinsä kanta-asiakkaiden nimet, tittelit, kanta-asiakasnumeron, kanta-asiakastason ja joidenkin asiakkaiden osalta myös ateria- ja istumapaikkatoiveen. Yhteystietoja, luottokorttinumeroja tai salasanoja ei varastettu.
Finnair on lähettänyt sähköpostia niille asiakkaille, joiden tietoja murrossa varastettiin. Yhtiö suosittelee Finnair Plus -salasanan vaihtamista.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

