SOK:n pääjohtaja ei usko tuotekopiointiin
Kaupan merkkien väitetään olevan kopioita teollisuuden brändituotteista. SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä ei usko väitteen olevan totta.
Hän ei allekirjoita sitäkään väitettä, että kaupan omat merkit polkisivat hintoja.
S-ryhmälle omat merkit ovat keino monipuolistaa valikoimaa kuluttajien eduksi. Omia merkkejä ei ole ylipainotettu, Heikkilä sanoo. Kaupan merkit eivät ole uhka teollisuudelle. Ne lisäävät kysyntää, mikä koituu myös teollisuuden eduksi.
Tuottajat ovat kovin sanoin arvostelleet julkisuudessa kauppaa. Julkisen syyttelyn sijaan pitäisi miettiä yhteisiä keinoja kotimaisen ruokaketjun turvaamiseksi, Heikkilä sanoo.
Sivu 6
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
