Puolalainen kampanja suomalaisilla marjoilla
Puolan Hedelmäviljelijäin liitto järjestää Suomessa Powerfruits-marjakiertueen, joka on parhaillaan käynnissä.
Kiertueen tarkoitus on kertoa eurooppalaisten marjojen ominaisuuksista ja lisätä marjojen syöntiä. Suomessa kampanjoidaan suomalaisilla marjoilla.
Kiertue on osa Puolan Hedelmäviljelijäin liiton järjestämää tuoremarjojen menekinedistämiskampanjaa. Kampanja on suunnattu Suomen lisäksi Puolaan, Ruotsiin, Itävaltaan ja Tšekkiin.
Puolan Hedelmäviljelijäin liitto aikoo käyttää kampanjaan lähes neljä miljoonaa euroa. MT kertoi 26.6., että Puola on saanut EU:lta kaksi miljoonaa euroa kampanjan toteuttamiseen.
Kampanjaa on käyty Turussa, Tampereella, Jyväskylässä ja pääkaupunkiseudulla. Marjakiertue päättyy 27.7.
Tytti Termonen
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
