Uusi toimitusjohtaja laajentaa Kivitipun reviiriä
”Puhdasta luontoa ja tilaa täällä riittää”, Henry Paasikivi kehuu Lappajärveä. Tavoitteena on houkutella Kivitipun kylpylähotelliin asiakkaita entistä kauempaa. Mirja Koivisto Kuva: Viestilehtien arkistoLAPPAJÄRVI (MT)
Paljasjalkainen helsinkiläinen Henry Paasikivi ei ollut käynyt Lappajärvellä ennen kuin aloitti toukokuussa työt Kivitipun kylpylän uutena toimitusjohtajana.
”Kivitipusta en ollut koskaan kuullutkaan”, hän kertoo.
Kun pesti varmistui, teki Paasikivi ensi töikseen hotellivarauksen puhelimitse.
”Sitten saavuin paikalle avopuolison ja kahden koiran kanssa. Esiinnyin tavallisena asiakkaana. Siten pääsee parhaiten perille siitä, mikä hotellissa toimii ja mikä ei. Koen vahvuudekseni sen, että tulen ulkopuolelta.”
Kannuksensa mies on hankkinut kansainvälisten yritysten johtotehtävissä.
Toimitusjohtajana eri firmoissa Paasikivi on toiminut vuodesta 1991 lähtien.
Parin tappiollisen vuoden jälkeen Kivitipun kurssia oli muutettava. Muutamassa viikossa säästöjä on haettu vauhdilla.
”Lähdin liikkeelle kahdella päätavoitteella: talouden tervehdyttämisellä sekä markkinoinnin uudelleen kohdentamisella. On mietittävä, ketkä ovat todellista kohderyhmäämme ja miten viestimme tavoittaa juuri heidät”, Paasikivi kertoo.
Kivitipun markkina-aluetta laajennetaan nyt merkittävästi nykyisestä.
”Tähän mennessä on keskitytty liikaa vain lähialueisiin vaikka parin kolmen tunnin ajomatkan päässä ovat Jyväskylä, Oulu ja Tampere.”
”Ympärillämme on miljoonan ihmisen potentiaalinen asiakaskunta, johon on osattava tarttua.”
Paasikivi ylistää Kivitipun luonnonkaunista sijaintia kraatterijärven rantamilla. Etelä-Pohjanmaa soveltuu hänen mukaansa muutenkin bisnesympäristöksi erinomaisesti.
”Alueella on paljon yritystoimintaa. Yritykset eivät välttämättä ole isoja, mutta ne ovat hyviä. Maakunnan yrittäjien välistä yhteistyötä tiivistämällä ja syventämällä kaikki hyötyvät.”
Lappajärven Kivitipulla on uuden toimitusjohtajan mielestä edellytyksiä mihin tahansa, kunhan tuote osataan markkinoida onnistuneesti.
”Olen positiivisella mielellä. Puhdasta luontoa ja tilaa riittää. Infrastruktuuri ja palvelut toimivat. Nämä ovat juuri niitä asioita, joita ulkomaalaisetkin turistit arvostavat Suomessa.”
JUKKA KOIVULA
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
