Valion kansainväliset sivut täyttyivät Lemmy-faneista
Valion Lemmy-video houkutteli pelkästään laulajan hautajaispäivänä peräti 40 000 yhtiön kansainvälisille verkkosivuille. Motörheadin keulahahmon ympärille rakennetusta mainoksesta muuntautui kunnianosoitus rocktähdelle.Valio sai laajaa huomiota sekä kotimaassa että maailmalla tammikuussa, kun se julkisti englantilaisen Motörhead-yhtyeen keulahahmon Ian "Lemmy" Kilmisterin tähdittämän videon pian rock-tähden kuoleman jälkeen.
Isot mediatalot Britanniassa ja USA:ssa kertoivat videosta verkkosivuillaan, mutta myös Valion omat sivut saivat kävijöitä.
Kun Valion kansainvälisillä nettisivuilla on keskimäärin tuhat kävijää kuukaudessa, pelkästään videon julkistamisen jälkeisenä päivänä, Lemmyn hautajaispäivänä kävijöitä oli yli 40 000, Valion toimitusjohtaja Annikka Hurme kertoo.
Valio joutui pohtimaan filmin julkistamista, kun tieto Kilmisterin kuolemasta tuli julki. Yhtiö päätyi kuitenkin julkistamisen kannalle, koska Lemmyn taustajoukot tukivat julkaisemista ja edesmennyt rocktähti oli ollut hyvin innostunut tekemään mainosta, vaikkei hän muutoin kovin mielellään esiintynyt julkisuudessa.
Video muutti kuitenkin muotoaan. Tuotemainoksen sijasta siitä tuli kunnianosoitus, jossa kerrotaan yksi tarina Lemmystä.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

