Vapaa-ajan ja kodintekniikan tuotteet kirittivät Tokmannin myynnin kasvua
Myynnin kasvu oli selvästi parasta vapaa-ajan ja kodintekniikan, pukeutumisen ja puutarhan tuoteryhmissä.
Tokmanni sanoo pystyneensä varmistamaan tuotteiden hyvän riittävyyden myymälöissään huolimatta siitä, että joidenkin tuotteiden saatavuus on heikentynyt. Kuva: LEHTIKUVA / ONNI OJALAHalpakauppaketju Tokmanni kasvatti myyntiään ja petrasi tulostaan vuoden kolmanneksella neljänneksellä. Vertailukelpoinen liikevoitto kohosi 26,1 miljoonaan euroon eli noin kahdella miljoonalla vuoden takaisesta.
Liikevaihto kasvoi seitsemän prosenttia ja oli 280,1 miljoonaa euroa. Toimitusjohtaja Mika Rautiaisen mukaan myynnin kasvu oli selvästi parasta vapaa-ajan ja kodintekniikan, pukeutumisen ja puutarhan tuoteryhmissä.
Rautiaisen mukaan tilanne maailmanmarkkinoilla on poikkeuksellinen ja joidenkin tuotteiden saatavuus on heikentynyt. Tokmanni sanoo kuitenkin pystyneensä varmistamaan tuotteiden hyvän riittävyyden myymälöissään.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
