Mukana kuluttajan some-arjessa
SEINÄJOKI (MT)
”Kokeile onneasi Perhetila-pelissä.” ”Osallistu kansalliseen nakkikyselyyn.” Näin kehotetaan Atrian kuluttajille kohdistamilla Kokkaamo-nettisivuilla.
Kokkaamo tarjoaa kävijöille paitsi pelejä ja kilpailuja myös tietoa Atrian tuotteista, niihin räätälöityjä reseptejä ja opastusvideoita lihan käsittelyyn. Sivuilta pääsee parilla klikkauksella myös tutustumisretkelle Atrian sopimustiloille.
Kokkaamo-sivujen lisäksi Atria keskustelee kuluttajien kanssa myös kolmessa sosiaalisen median palvelussa: Facebookissa, Twitterissä ja Youtubessa.
Facebookissa Atrialla on lähes 100 000 tykkääjää, Twitterissä seuraajia on vajaa 1 000. Atrian Youtubeen lataamista videoista suosituimpia on katsottu pitkälti toistakymmentätuhatta kertaa.
Sosiaalinen media on elintarvikeyritykselle keino ymmärtää paremmin kuluttajaa ja tämän toiveita, määrittelee Atrian toimitusjohtaja Juha Gröhn.
”Siihen se on aivan loistava kanava”, Gröhn hehkuttaa. ”Siinä ei ole mitään suodatinta välissä. Kuulemme suoraan kuluttajilta itseltään, mikä on tuotteissamme hyvää ja mikä ei. Se mahdollistaa myös suoran keskustelun kuluttajien kanssa.”
Gröhn vertaa nykytilannetta vielä muutaman vuoden takaiseen viestintään. Silloin yritykset pystyivät olemaan viestinnässä aloitteellisia ja pitämään sen kokonaan omissa näpeissään. Se aika on ohi.
”Yritys ei voi enää nykypäivänä määrätä viestinnän kanavia. Nyt ollaan koko ajan läsnä ja viestintä on kaksisuuntaista.”
JUHANI REKU
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
