Marimekon liikevaihtoa kasvattivat etenkin kotimainen myynti ja suuremmat lisenssituotot Aasiasta
Marimekon liikevaihto kasvoi heinä–syyskuussa 15 prosenttia 34,5 miljoonaan euroon.
Marimekko kertoo tiedotteessa, että sen pitkän aikavälin kasvustrategiassa ytimessä on laajemman globaalin asiakaskunnan puhutteleminen. LEHTIKUVA / LAURA UKKONENMarimekon liikevaihto kasvoi heinä–syyskuussa 15 prosenttia 34,5 miljoonaan euroon. Vertailukelpoinen liikevoitto parani 24 prosenttia ja oli 7,8 miljoonaan euroa.
Marimekon mukaan liikevaihto kasvoi kaikilla markkina-alueilla. Kasvua toivat etenkin vähittäis- ja tukkumyynti Suomessa sekä vertailukautta suuremmat lisenssituotot ja tukkumyynti Aasian ja Tyynenmeren alueilla.
Tulosta paransi myynnin kasvu, vaikka myyntiä heikensivät korkeammat kiinteät kulut.
Marimekko kertoo tiedotteessa, että sen pitkän aikavälin kasvustrategiassa ytimessä on laajemman globaalin asiakaskunnan puhutteleminen.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

