Alma Median tulos parani mainonnan myynnin laskusta huolimatta
Alma Median tunnetuimmat julkaisut kotimaassa ovat Iltalehti, Kauppalehti ja Talouselämä.
Yhtiöt tiedottivat julkisen ostotarjouksen alustavasta tuloksesta maanantaina. LEHTIKUVA / EELIS BERGLUND.Mediakonserni Alma Median oikaistu liikevoitto nousi heinä-syyskuussa 6,2 prosenttia 20,5 miljoonaan euroon. Konsernin liikevaihto laski 1,5 prosenttia vuoden takaisesta 73,4 miljoonaan euroon.
Toimitusjohtaja Kai Telanteen mukaan Alma Median liiketoiminta kehittyi kolmannella vuosineljänneksellä hyvin talouskasvun hidastumisesta, korkeasta inflaatiosta ja markkinakorkojen noususta huolimatta.
”Mainonnan myynnin laskusta huolimatta kannattavuus parani muun muassa kustannusten sopeuttamiseksi tehtyjen toimenpiteiden ansiosta”, Telanne sanoo Alma Median tiedotteessa.
Alma Media piti arvionsa konsernin tulevaisuudennäkymistä ennallaan. Alma Media arvioi tämän vuoden liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton olevan viime vuoden tasolla tai laskevan viime vuodesta.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


