Kinkkukortteja myyty hyvin - Kesko ei kerro lukuja
K-ruokakaupoissa aloitettiin marraskuussa kampanja, jossa kuluttaja voi halutessaan maksaa yhden lisäeuron tuottajalle.
Moni on ostanut kinkun lisäksi joulukortilla lisäeuroja tuottajalle K-ryhmän kampanjassa. Kuva: Kari Salonen"Kampanjamme on saanut myönteisen vastaanoton. Joulukinkun yhteydessä voi ostaa euron lisähinnalla tuottajille kiitos -kortin. Me tuplaamme sen euron, eli laitamme jokaisen maksetun euron päälle vielä euron lisää. Summa tilitetään lyhentymättömänä lihatalojen kautta suomalaisille sikatiloille", Keskon viestintäjohtaja Kati Partanen sanoo.
Mukana ei ole tiloja, joissa on todettu väärinkäytöksiä eläinten kohtelussa.
"En osaa tässä vaiheessa sanoja tarkkoja myyntilukuja kiitoskorteille, mutta menekki on ollut hyvää. Korttien myynti jatkuu yhtä kauan kuin kinkkujenkin, eli vuodenvaihteeseen saakka", Partanen kertoo.
Tuottajalle kiitos -joulukinkkukampanjan tavoitteena on kerätä 500 000 euroa, joka maksetaan lyhentämättömänä sikatilallisille.
Tuottajalle kiitos -lisä tullaan tuomaan lähikuukausina myös valittuihin Pirkka-tuotesarjan tuotteisiin, ja se tuloutetaan suoraan tuottajille.
MTK antaa toimintamallille täyden tukensa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

