Älä osta mitään -päivä ja ostosperjantai repivät kuluttajaa kahtaalle
Ensi perjantaiksi osuvat sekä Amerikasta rantautunut Black Friday -alennusmyyntikampanja että Luonto-Liiton Älä osta mitään -päivä.Kampanjoiden ajoitus samaan päivään ei ole sattumaa. Luonto-Liitto haastaa sen avulla suomalaisia vähentämään kuluttamistaan samalla kun kaupat hehkuttavat ostamisen autuutta ja mainostavat Black Friday -alennusmyyntejään.
Älä osta mitään -päivä on kansainvälinen. Silloin kannustetaan ihmisiä olemaan ostospaastolle yhdeksi päiväksi.
"Päivää voi viettää nauttien vaikkapa luonnosta liikkumisesta, taiteesta tai yhdessäolosta läheisten kanssa", Luonto-Liiton toiminnanjohtaja Leo Stranius ehdottaa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

