
Erika voitti keksitaikinallaan Suomalainen menestysresepti -kilpailun – ”Rakkaus näkyy tässä tuotteessa ja sen tuntee!”
Suomalainen menestysresepti -kilpailu on saatu päätökseen. Kilpailun voitti Helsingin Punavuoressa kahvilaa ja catering-yritystä pyörittävä Erika Poussa.Erika Poussa juhlii yrityksensä Bakerikan kymmenvuotista taivalta. Aihetta juhlaan riittää, sillä Poussa voitti tiistaina Suomalainen menestysresepti -kilpailun, jota on esitetty MTV:llä. Ohjelmassa etsitään uusia hittituotteita S-ryhmän hyllyille.
Poussan kilpailutuote oli pakastevalmiit keksitaikinat. Pakkauksesta löytyy kuusi taikinapalloa, jotka kuluttaja laittaa pellille, ripottelee päälle sormisuolaa ja paistaa uunissa. Näin tarjolle saa uunituoreita keksejä milloin tahansa.
Keksitaikinan Poussa kehitti alkujaan veljensä kotibileissä.
”Tämä resepti on minulle tosi tärkeä ja se on kulkenut minun urallani monia vuosia. Resepti on lähtenyt isoveljeni kotibileistä, mistä keksit nousivat ensimmäisen kerran isoksi hitiksi. Nyt on ihanaa, että saan tuoda tämän reseptin kaikille kuluttajille. Toivon, että kuluttajat ottavat sen vastaan ja löytävät siitä samanlaista iloa leipomiseen, mitä se tuo minulle”, Poussa kertoo.
Poussa kertoo olevansa hyvin kiitollinen siitä, että hän pääsi mukaan kilpailuun.
”Olen iloinen, että uskalsin lähteä mukaan tähän haastavaan kilpailuun. Itselleni kyseessä on ensimmäinen tuotelanseeraus. Olen oppinut paljon, ja tuntuu, että tämän kilpailun myötä minulle avautuu tulevaisuudessa uusia ovia”, Poussa sanoo.
Poussa kertoo, että tuotekehitys ei lopu kahteen myyntiin tulleisiin tuotteisiin.
”Vaikka nyt takki on aika tyhjä, löytyy minulla yhä intoa tähän vuoteen. On kiva jatkaa tällä tiellä.”
Tuomaristoon kuuluva Jyrki Sukula iloitsee Poussan voitosta.
”Rakkaus näkyy tässä tuotteessa ja sen tuntee! Keksit ovat hurmanneet tuomarit ja kuluttajat heti ensipuraisusta”, Sukula toteaa.
Sukulan mukaan Suomalainen menestysresepti -kilpailu on muuttunut viime vuosien aikana ja erityisesti viimeisimmän kauden aikana.
”Kilpailijat tietävät, että tämä kilpailu on heille ympyrä, jatkuva prosessi. Suuri osa miettii jo seuraavia vuosia. Ne asiat, jotka olivat viisi vuotta sitten kuumia, kuten kaura, ovat tämän kauden aikana olleet jo peruskauraa. Niistä on tullut pohja tekemiselle”, Sukula sanoo.
”Menestysresepti voidaan mieltää pelkästään reseptiksi. Tänä vuonna olemme huomanneet, että sitä se ei ainoastaan ole, vaan kokonaisuus. Täytyy olla hyvä, hyvin valmistettu tuote, jota on helppo käyttää, ja joka on brändätty ja markkinoitu oikein. Menestysresepti ei ole siis vain ainesosaluettelo. Kun tehdään kotimaista, on huomioitava esimerkiksi satokaudet.”
S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja ja tuomariston jäsen Sampo Päällysaho haluaa kiittää kaikkia kilpailuun osallistuneita yrittäjiä.
”Olen kaikista kuudesta finalisteista äärimmäisen ylpeä. Puolen vuoden tiivis yhteistyö kuvaa sitä, mihin tarvitsemme tällaisia ohjelmia: haluamme mahdollistaa pienten ja keskisuurten yritysten tuotekehityksen ja innovaatiot.”
Bakerikan pakastekeksitaikinan lisäksi mukana kilpailun finaalissa olivat Katariina Vesterisen Twisted Oats -tuorepuurot, Roy Norron Kalawursti-kalamakkarat, Martti Paatelan Rebel-aterialeivät, Eetu Patrosen härkäpaputofu sekä Siva Parlarin Köftis-bulgurpiirakat.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat







