Atria lanseeraa uuden lihattoman brändin, jossa on kananmuna- ja kasvisruokia
Vegyu-brändiin kuuluu 13 lihatonta tuotetta. Kohderyhmänä ovat kuluttajat, jotka pyrkivät vähentämään lihansyöntiään.Atria ottaa tukevampaa jalansijaa kasvistuotteissa julkistamalla lihattoman Vegyu-tuotesarjan. Tuotesarjan ydin ovat kananmunaproteiinista valmistetut elintarvikkeet. Lisäksi mukana on vegaanisia tuotteita.
Tuotteiden kohderyhmänä Atrialla ovat niin sanotut fleksaajat eli kuluttajat, jotka pyrkivät vähentämään lihan syöntiä, mutta ovat asian suhteen joustavia. Atrian teettämän tutkimuksen mukaan noin 1,7 miljoonaa suomalaista on välillä syömättä lihaa tai muuttaa kulutustaan esimerkiksi punaisesta lihasta kanaan.
"Teemme kaikenlaista ruokaa ja olemme ennen kaikkea lihatalo. Tuotteita kehittäessä on katsottu, että ehkä ne kaikista jyrkimmät vegaanit eivät ole se meidän kohderyhmämme", kertoo Atrian hallituksen puheenjohtaja Seppo Paavola.
Paavolan mukaan kyse on muutenkin enemmän brändäyksestä kuin uudesta aluevaltauksesta. Atria on jo ennestään iso tekijä muun muassa salaateissa ja kasvisohukaisissa.
Vegyu-nimen alla julkaistaan kananmunapohjaisten leikkeleiden ja nakkien lisäksi eineksiä, kuten kaurajuomaan haudutettuja valmispuuroja, kasvismunakas, kaura-porkkanakroketti, vegaaninen kasvistasku sekä juuresvuokia. Lisäksi suurtalouskeittiöille tuotetaan kananmunaproteiinivalmisteita, kuten suikaleita ja nakkeja.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

