Ponsse porhalsi mainetutkimuksen kärkisijoille
Hyvästä maineesta nauttivat myös Fazer, Valio ja OP-ryhmä.
Vieremäläinen Ponsse tunnetaan keltaisista metsäkoneista ja Einari Vidgrénin synnyttämästä perheyritystarinasta. Kuva: Pentti VänskäEnsi kerran mukana ollut Ponsse nousi suoraan toiselle sijalle T-Median vuosittaisessa Luottamus&Maine-tutkimuksessa. Ykkössija meni hissiyhtiö Koneelle ja kolmanneksi tuli nosturiyhtiö Pekkaniska.
Tunnustukset mainetutkimuksen kärkikolmikolle jakoi tänään iltapäivällä elinkeinoministeri Olli Rehn.
Tutkimuksessa mitattiin kansalaisten käsityksiä yrityksistä kaikkiaan kahdeksassa eri kategoriassa. Ponsse sai parhaat arviot hallinnossa, vuorovaikutuksessa ja vastuullisuudessa.
Ponssen hallituksen puheenjohtaja Juha Vidgrén osoittaa kiitoksensa tunnustuksesta kaikille ponsselaisille.
"Samalla tämä on tunnustus koko toimialalle metsäkoneiden ja puunkorjuun parissa. Yhteinen menestyminen asiakkaiden kanssa perustuu juuri luottamukseen. Luotamme metsäkoneiden kehitystyössä asiakkaiden näkemykseen ja asiakkaamme luottavat meidän kykyymme vastata yrittäjän ja toimialan tarpeisiin."
Ponssen ohella muita kärjen tuntumaan yltäneitä alkutuotantoa lähellä olevia yrityksiä olivat viidenneksi tullut Fazer ja yhdeksänneksi sijoittunut Valio. Muista osuustoiminnallisista yrityksistä pärjäsivät S-ryhmä ja OP-ryhmä, joiden sijoitukset olivat yhdestoista ja kahdestoista.
S-ryhmän edelle kiilasi kauppaketjuista 10:nneksi tullut Lidl.
Tutkimuksen tekijä T-media on Taloudellisen tiedotustoimiston TAT:n tytäryhtiö.
Tutkimukseen haastateltiiin heinä–elokuussa yhteensä noin 5 500 suomalaista, joista kukin arvioi kolme yritystä.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
