Vertaa Hesburgerin logoja: erotatko kotimaisen?
Hesburger mainosti näyttävästi käyttävänsä vain kotimaista naudanlihaa vielä vuonna 2012. Merkkiä muutettiin, kun lihan alkuperä muuttui.Aikaisemmin Hesburger mainosti pyöreällä, sinivalkoisella merkillä hampurilaistensa olevan 100-prosenttista suomalaista naudanlihaa.
Merkkiä on nyt muokattu kuvan osoittamalla tavalla, sillä lihasta vain 20–30 prosenttia on enää suomalaista ( MT 24.7.2015)
Viestintäpäällikkö Heini Santosin mukaan Hesburgerin käyttämän 100 % naudanlihaa -merkinnän viesti on selkeä, eikä se johda kuluttajia harhaan.
Hänen mukaansa merkinnän värivalintaan on vaikuttanut sinisen erottuminen muista väreistä ( MT 18.8.2015).
Hesburger mainostaa itseään yhä sloganilla "Maku. Laatu. Kotimaisuus." ravintoloiden sisustuksessa ainakin Helsingin Kampissa, vaikka lihan kotimaisuusaste on pudonnut 20–30 prosenttiin ja koko kotimaisuusaste on 30–40 prosenttia. Valmistuksestakin vain 70 prosenttia on suomalaista.
Lue lisää Hesburgerin mainonnan eettisyydestä perjantain lehdestä.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


