NoHo Partnersin ravintolat ovat vetäneet asiakkaita – yökerhoissa ostetaan hieman aiempaa vähemmän, ruokaravintolassa rahaa menee hintojen nousun myötä enemmän
NoHo Partnersin liikevaihto kasvoi 3,5 prosenttia 93,3 miljoonaan euroon.
Ravintolyhtiö NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström kertoo tiedotteessa, että asiakasmäärät ovat pysyneet vakaina kaikilla liiketoiminta-alueilla. Kuvituskuva. Kuva: LEHTIKUVA / Anni ÅgrenRavintolayhtiö NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström kertoo tiedotteessa, että yhtiön ravintoloiden asiakasmäärät ovat pysyneet vakaina kaikilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiö myös arvioi asiakaskysynnän jatkuvan hyvänä tänä vuonna.
NoHo Partners omistaa lukuisia viihde- ja ruokaravintoloita, kuten Ilonan ja Stefan's Steakhousen. Se omistaa myös esimerkiksi klassikkoravintola Eliten Helsingissä ja Pyynikin Brewhousen Tampereella.
NoHo Partnersin liikevoitto oli huhti-kesäkuussa 10,7 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli ennätyksellinen 16,1 miljoonaa euroa. Yhtiön mukaan tällöin kirjattiin takautuvasti koronasulkuun liittyviä tukia 4,8 miljoonan euron edestä. Näistä oikaistuna liikevoitto oli vertailukaudella 11,4 miljoonaa euroa.
NoHo Partnersin liikevaihto kasvoi 3,5 prosenttia 93,3 miljoonaan euroon.
Yhtiö odottaa saavuttavansa kuluvan vuoden tilikaudella yhteensä noin 380 miljoonan euron liikevaihdon. Näkymät ovat parantuneet, sillä aiemmin yhtiö arvioi saavuttavansa yli 350 miljoonan euron liikevaihdon.
Parantuneen tulosohjeistuksen taustalla on se, että heinäkuussa NoHo Partners kertoi perustaneensa yhdessä pääomasijoittajan kanssa hampurilaisyhtiön, jonka tavoitteena on johtava asema Euroopan kasvavilla premium-hampurilaismarkkinoilla. NoHo Partners sijoittaa omistamansa Friends & Brgrs -ravintolan osakkeet perustettavaan yhtiöön.
Ensi vuonna NoHo Partnersin tavoitteena on saavuttaa noin 400 miljoonan euron liikevaihto. Huhti-kesäkuussa yhtiö osti kolme helsinkiläistä yökerhoa ja saunaravintola Kuuman Tampereella, kertoo Vikström. Kesäkuussa kerrottiin, että NoHo Partners ostaa enemmistön Sushibar + Wine -ketjusta.
"Näiden yritysostojen yhteenlaskettu vuotuinen liikevaihto on noin 17 miljoonaa euroa”, sanoo Vikström tiedotteessa.
Yhtiön mukaan matkailu- ja ravintola-alan suhdannenäkymät ovat palanneet koronapandemiaa edeltävälle tasolle. Näkymiä kuitenkin heikentävät epävarma geopoliittinen tilanne, kuluttajien ostovoiman heikkeneminen sekä yleinen kustannustason nousu.
Vikströmin mukaan ruokaravintoloissa keskiostos on hieman noussut inflaation myötä, kun taas viihde- sekä yöravintoloissa nähdään pientä laskua kuluttajien rahankäytössä.
"Arvioimme kuluttajan ostovoimaan kohdistuvan paineen jatkuvan vuoden toisella puoliskolla”, Vikström sanoo.
Vikström kertoo olevansa tyytyväinen saavutettuun kannattavuustasoon poikkeuksellisten kustannuspaineiden ja heikentyneen kuluttajan ostovoiman ristiaallokossa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat




