S-ryhmä nostaa esille kauden kasviksia
Prismat ja S-marketit nostavat nyt kulloisenkin satokauden kasviksia aiempaa paremmin esille myymälöissään.
Ryhmäpäällikkö Antti Oksa S-ryhmän marketkaupasta sanoo, että vaikka kasvisten terveysvaikutukset tunnetaan, niitä käytetään sangen suppeasti.
Ensimmäisinä satokausituotteina kaupat nostavat esiin kurpitsat, kotimaiset omenat ja päärynät sekä lehtikaalin ja kyssäkaalin. Mikäli vuoden aikana testaa kaikkia esille nostettavia tuotteita, tulee syöneeksi yli 90:tä eri kasvista.
Vinkkejä kasvisten käyttöön on laadittu yhteistyössä Satokausikalenterin perustajan Samuli Karjulan kanssa.
"Satokausi- eli sesonkiajattelu on ollut kadoksissa vuosikymmenien ajan, mutta on nyt onneksemme palaamassa takaisin Suomeen", Karjula sanoo.
Riitta Ryynänen
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
