Traktorimarssista mediassa yli tuhat juttua
Lisäksi Twitterissä, Facebookissa, Instagramissa, blogeissa ja muussa sosiaalisessa mediassa traktorimarssi mainittiin lähes 2 000 kertaa.
Traktorimarssin uutisissa kerrottiin mielenilmauksen tunnelmasta, mutta myös viljelijöiden talouskriisistä. Kuva: Jaana KankaanpääViljelijöiden traktorimarssi 11. maaliskuuta Helsingissä sai mediassa julkisuutta yhteensä 1 005 jutun verran, MTK:n viestintäjohtaja Klaus Hartikainen kertoo.
Lisäksi Twitterissä, Facebookissa, Instagramissa, blogeissa ja muussa sosiaalisessa mediassa traktorimarssi mainittiin lähes 2 000 kertaa, M-Brainin MTK:lle koostama seuranta kertoo.
Maaseudun Tulevaisuuden paperi- ja verkkolehdissä oli traktorimarssista 106 juttua.
Hartikainen on tyytyväinen siihen, että vaikka osa jutuista oli traktorimarssin tunnelman hehkutusta, myös viljelijöiden viesti talouskriisistä tuli näkyvästi esille.
MT:n teettämässä gallupissa 79 prosenttia traktorimarssista tietoa saaneista piti sitä hyvänä keinona kertoa viljelijöiden tilanteesta. Joka kolmas arvioi viljelijöiden taloustilanteen vakavammaksi kuin ennen traktorimarssia.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

