Hellan kulmalla Myrsky toi parhaaseen
Kävin vastikään lomalla Kanarialla. Opaskirja oli monen vuoden takaa, joten en edes vilkaissut sen ravintolavinkkejä.
Muutaman yrityksen ja erehdyksen jälkeen kävin katsomassa Trip Advisor -sivustolta, mitä ravintoloita matkailijat ovat rankanneet parhaiksi.
Kokeilin kolmea neljästä kaupungin parhaasta ravintolasta. Yhdessä ruoka oli hyvää, mutta sain ruokamyrkytyksen. Kahdessa ruoka ei säväyttänyt, mutta tarjoilija oli persoonallinen.
Reissun paras ravintola löytyi, kun yritin vielä yhteen Trip Advisorissa hyvät arviot saaneeseen syöttölään. Ovi oli säpissä myrskyvaroituksen takia. Viereinen ravintola sai sitten kelvata, ja kurpitsatuorepasta kermaisella sienikastikkeella ylitti odotukset.
En kuitenkaan jaksanut kirjoittaa siitä arviota.
Hotellihuonetta varatessani luen arviot aina tarkkaan. Jos tyyli on kovin kärkäs, herää epäilys siitä, että asialla on majoitusliikkeen kilpailija, ei matkailija. Mutta miksi luottaisin edes aitoon matkailijaan? Katsooko hän samoja asioita ravintolassa, maistaako hän samoin?
Ruoka on niin subjektiivinen asia, ettei ole ihan sama, keneltä ottaa vastaan suosituksia.
Hotellihuoneen voi havaita olevan likainen, sängyn pehmeä, pöntön rikki ja aamupalan suppea. Mutta näköjään parisataa ihmistä voi suositella ravintolaa vain vitsiä vääntävän tarjoilijan takia.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
