Energiayhtiöihin oltiin syksyllä tyytyväisiä
Energiayhtiöiden asiakkaat olivat syksyllä aiempaa tyytyväisempiä oman sähkö- tai kaukolämpöyhtiöönsä, Energiateollisuuden teettämä tutkimus kertoo.
Sähkönjakelun häiriöttömyys sai sähköasiakkailta hyvän arvosanan viime syksynä, jolloin Pohjois-Karjalassa raivattiin puita pois sähkölinjojen viereltä. Kuva: Lari LievonenEnergiayhtiöiden asiakkaat ovat aiempaa tyytyväisempiä oman yhtiönsä palveluihin ja toimintaan, erityisesti yhtiöiden tiedottamiseen häiriötilanteissa.
Neuvonnan pitäisi toimia paremmin.
Tiedot käyvät ilmi Energiateollisuus ry:n tutkimustoimisto Iroresearchilla teettämästä tutkimuksesta viime syksynä.
Asiakkaat ovat erityisen tyytyväisiä asiakaspalveluhenkilöstön ammattitaitoon, ystävällisyyteen ja palveluhaluun.
Myös sovittujen asioiden hoitaminen sekä sähkön- ja lämmönjakelun häiriöttömyys saavat hyvän arvosanan.
Kielteisimmin yhtiöiden toiminnassa arvioidaan energian- tai lämmönkäytön neuvontapalvelun toimivuutta.
Tyytyväisyyden arvosana on 3,70 asteikolla 1-5. Tulos on vähän parempi kuin vuosina 2013 ja 2014 ja selvästi parempi kuin vuosina 2011 ja 2012.
Tutkimuksessa haastateltiin lähes 6 000 kaikkiaan 20:n eri sähköyhtiön asiakasta.
Sähkön siirtoyhtiöistä parhaita olivat ESE-Verkko Oy (Etelä-Savon Energia Oy), Elenia ja Järvi-Suomen Energia Oy.
Sähkön myyntiyhtiöistä parhaat arvosanat saivat Suur-Savon Sähkö, Etelä-Savon Energia ja Vaasan Sähkö ja kaukolämmöstä Kotkan Energia, Vantaan Energia ja Kokkolan Energia.
Kokonaisuudessa parhaita olivat Nurmijärven Sähkö, Koillis-Satakunnan Sähkö ja Kuopion Energia.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

