UPM ostaa saksalaisen tarrayhtiön
“Yrityskauppa vahvistaa asemaamme Keski-Euroopassa ja laajentaa tarjontaamme uusille tarratuotealueille”, sanoo UPM Raflatacin johtaja Antti Jääskeläinen.
Yrityskaupalla UPM jatkaa strategiansa mukaista kasvua erikoispakkausmateriaalien arvoketjussa, yhtiö kertoo. Kuva: Mauri RatilainenUPM ostaa saksalaisen tarramateriaaleja valmistavan AMC AG:n, jolla on kaksi tuotantolaitosta Pohjois-Saksassa Kaltenkirchenissä ja Hagenowissa.
AMC:n palveluksessa on yli 300 työntekijää, ja yhtiön viime tilikauden liikevaihto oli 110 miljoonaa euroa. Kauppahintaa osapuolet eivät kerro.
”Yrityskaupalla UPM jatkaa strategiansa mukaista orgaanista kasvua houkuttelevassa erikoispakkausmateriaalien arvoketjussa”, UPM kertoo tiedotteessa.
AMC:n liiketoimintaan kuuluvat filmitarramateriaalit ja graafiset materiaalit, joita myydään Intercoat-brändin alla. Yhtiö valmistaa lisäksi muita itseliimautuvia tuotteita Global Notes ja Print Inform -tuotemerkeillä.
“Yrityskauppa vahvistaa asemaamme Keski-Euroopassa ja laajentaa tarjontaamme uusille tarratuotealueille”, sanoo UPM:n tarraliiketoimintojen eli UPM Raflatacin johtaja Antti Jääskeläinen.
UPM Raflatac aikoo hänen mukaansa vauhdittaa AMC:n kasvua ja saavuttaa merkittäviä synergiaetuja.
Kauppa edellyttää vielä kilpailuviranomaisten hyväksynnän, ja se on tarkoitus saattaa päätökseen viimeistään tämän vuoden kolmannella neljänneksellä.
Lue lisää:
UPM rakentaa erikoistarralaminaattien tuotantolinjan Tampereen tehtaalle
Artikkelin aiheetMetsäpalvelu
Miltä metsäsi näyttää euroissa? Katso puun hinta alueittain ja hintojen kehitys koko Suomessa.

- Osaston luetuimmat




