Keskipohjanmaa: Maitokolmio purkittaa jopa puolet tuotannostaan kaupparyhmien omien merkkien alle, voi ja välipalat vetävät
Maitomaakunnassa seurataan kuluttajien käyttäytymistä tarkoin tuotevalikoiman kehittämiseksi.”Puolet Maitokolmion tuotannosta lähtee markkinoille kaupparyhmien omien merkkien alla”, kertoo Keski-Pohjanmaa alueellaan sijaitsevan meijerin tilanteesta.
Toholammilla toimivaan meijeriin lyövät maailmanmarkkinoiden laineet, heilahtelut ehtivät tosin tasaantua Pohjanmaalle saapuessaan. Maidon kulutus on laskusuunnassa, mutta ei niin rajusti kuin muualla Euroopassa.
”Kotien jääkaappeihin ostetaan vähemmän maitopurkkeja, mutta hyllyjä täyttävät yhä enemmän juustot, jogurtit ja välipalatuotteet”, kertoo Maitokolmion toimitusjohtaja Juha Murto-Koivisto Keski-Pohjanmaalle.
Toimitusjohtaja kertoo meijerin kehittävän tuotteitaan itsenäisesti huolimatta siitä, että kaupan omat tuotteet kattavat jopa puolet meijerin tuotannosta. Kehitystyö pohjaa kuluttajien mieltymysten seurantaan niin Suomessa kuin ulkomaillakin.
Tällä hetkellä voi ei lepää Maitokolmionkaan varastossa kauaa.
”Nyt, kun Euroopassa raaka-aineiden hinnat ovat korkealla, Suomeen ei voi tuoda halpiseriä, ja se tuo vakautta meidän hintatasoomme”, toimitusjohtaja toteaa.
Hän lisää, että esimerkiksi juustojen ja maitojauheen hinta on Euroopassa vaatimattomalla tasolla kalliin voin vastapainoksi.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Keski-Pohjanmaa:
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat









