S-ryhmä innostaa nyt satokauden kasviksiin
S-ryhmä on keksinyt halpuuttamisen ohella nyt myös satokauden kasvikset. Ne pääsevät kaupoissa aiempaa paremmin esille.Suomalaiset ovat tomaatti- ja kurkkukansaa, mutta he eivät hoksaa välttämättä moniin muihin herkkukasviksiin tarttua.
S-ryhmä jatkaa yhä halpuuttamista, mutta nyt se haluaa vauhdittaa myös satokauden kasvisten käyttöä. Kunkin kauden vihannekset ja hedelmät saavat aiempaa paremmat paikat Prismoissa ja S-marketeissa.
Ensimmäisinä nostetaan esiin kurpitsat, kotimaiset omenat ja päärynät sekä lehtikaali ja kyssäkaali.
Mikäli testaa kaikkia vuoden aikana esille nostettavia satokausituotteita, tulee syöneeksi yli 90:tä eri kasvista.
Ryhmäpäällikkö Antti Oksa S-ryhmän marketkaupasta sanoo, että vaikka kasvisten terveysvaikutukset tunnetaan ja kasvisten kulutus on ollut pienessä kasvussa, niitä käytetään sangen suppeasti.
"Tilastojen mukaan valtaosa suomalaisten suosimista kotimaisista vihanneksista koostuu alle kymmenestä eri lajikkeesta", Oksa toteaa.
Kauden kasviksista syntyy:
Kyssäkaali-broileripataa ja muhevaa raastetta
Vihdoin terveellistä naposteltavaa: lehtikaalisipsit!
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


