Ykkössija vaihtui – nyt Elovena on kuluttajien mielestä vastuullisin brändi
Valio putosi viime vuoden kärkisijaltaan kakkoseksi.Elovena on kuluttajien mielestä Suomen vastuullisin brändi. Kakkosena tulee juuri julkaistun Sustainable Brand Index -listauksen mukaan Valio.
"Meille brändin parissa työskenteleville menestyminen tutkimuksessa kertoo, että ihmisillä on valtavat odotukset Elovena-brändin vastuullisuutta kohtaan. Tämä inspiroi meitä jatkamaan vastuullisuustekojamme entistä lujemmin”, Elovenan takana oleva Raisio toteaa tiedotteessaan.
Vuosi sitten listan viiden kärki oli Valio, S-Ryhmä, Elovena, Myllyn Paras ja Yliopiston Apteekki.
S-ryhmällä on tuoreella listalla kova edustus. Elovenan ja Valion jäljessä tulevat S-market, Prisma ja S-ryhmä.
Muut kymmenen kärkeen mahtuvat ovat VR, Fiskars, Fazer, Serla ja Partioaitta.
Sustainable Brand Index -mittauksessa selvitetään kuluttajien mielikuvia brändeistä. Se ei siis mittaa eikä arvioi brändien vastuullisuustoimenpiteitä.
Brändit valitaan vertailuun yleisen tunnettuuden, liikevaihdon ja markkinaosuuden perusteella, joten mukana ei ole pieniä yrityksiä tai tuotemerkkejä.
SBI-vertailu on Euroopan suurimpia riippumattomia vastuullisuutta tarkastelevia bränditutkimuksia.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat





