Tokmanni tuo Spar-brändin takaisin Suomeen
Tokmanni oy on solminut lisenssisopimuksen Spar Internationalin kanssa.Tokmanni oy on tänään allekirjoittanut lisenssisopimuksen SPAR Internationalin kanssa. Myönnetty lisenssi antaa Tokmannille yksinoikeuden myydä Spar-tuotteita ja käyttää Spar-brändiä Suomessa.
Tokmanni ryhtyy panostamaan Spar-konseptin kehittämiseen Suomen markkinoille sopivaksi sekä tarjoamaan asiakkaille laajan valikoiman Spar-tuotteita. Tokmanni tulee muuttamaan tuore-elintarvikeliiketoimintansa Spar-brändin ja -konseptin mukaiseksi. Tavoitteena on, että kaikki Tokmannin nykyiset 20 tuore-elintarvikeosastoa palvelevat asiakkaitaan Spar-konseptin mukaisesti tulevien vuosien aikana.
Ensimmäinen Spar-brändin mukainen ruokaosasto Tokmanni-myymälässä on kaavailtu avattavaksi ensi kesänä ja seuraavat vuoden 2025 loppuun mennessä. Spar-brändin logo tulee näkymään myös jokaisen nykyisen tuore-elintarvikkeita myyvän Tokmanni-myymälän julkisivussa Tokmanni-logon rinnalla. Lisäksi Tokmanni harkitsee uusia myymäläsijainteja ja itsenäisiä, Tokmanni-myymälöistä irrallisia Spar-myymälöitä myöhemmin.
”Asiakkaat tulevat hyötymään Tokmannin kasvavasta tuotetarjonnasta ja halvoista hinnoista Tokmannin kehittyessä nykyistä isommaksi tekijäksi suomalaisessa päivittäistavaramarkkinassa”, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Mika Rautiainen kertoo.
”Spar-brändin tuominen Suomeen yhdessä Tokmannin kanssa tarjoaa merkittävän mahdollisuuden kehittää suomalaista päivittäistavarakauppaa. Sopimuksen myötä Tokmannilla on mahdollisuus laajentaa päivittäistavaratarjontaansa hyödyntämällä Spar-verkoston hankintavoimaa ja hyväksi havaittuja toimintakonsepteja”, Spar Internationalin toimitusjohtaja Tobias Wasmuht kertoo.
Asiasta kertoi ensin Iltalehti.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat







