MT ei julkaissut Oatlyn maidontuotantoa moittivaa mainosta
"MT:lle on journalistisesti tärkeää läpivalaista tasapuolisesti koko Oatlyn kampanja", päätoimittaja Jouni Kemppainen perustelee päätöstä.
MT teki poikkeuksellisen päätöksen ja jätti Oatlyn ilmoituksen julkaisematta. Kuva: Kuvat: Timo Aalto, Juho LeskinenMaidontuotantoa kritisoivalla kaurajuomakampanjallaan kohahduttanut Oatly halusi mainostaa myös Maaseudun Tulevaisuudessa. MT teki poikkeuksellisen päätöksen ja jätti mainoksen julkaisematta.
"MT ei julkaissut Oatlyn ilmoitusta tänään maanantaina sen huomattavan provokatiivisen luonteen takia, joka kohdistui suomalaisiin maidontuottajiin", MT:n päätoimittaja Jouni Kemppainen perustelee päätöstä.
Kemppainen korostaa, että MT:lle on journalistisesti tärkeää läpivalaista tasapuolisesti koko Oatlyn kampanja.
"On sinänsä tärkeää, että yhtiön perusteet kampanjalleen tulevat uutisoinnissamme esiin. Samaan aikaan varaamme tiukan argumentoinnin kohteeksi joutuneille tuottajille mahdollisuuden vastata arvosteluun. Lisäksi pyrimme etsimään kokonaisuuteen myös tutkimuksen näkökulmaa."
Lue myös:
"Kuluttajat on ihan pulassa", kommentoi Luken tutkija Oatlyn hyökkäystä maitoa vastaan
Oatly vastaa maitomyytit-kohuun: kyseessä on keskustelunavaus
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
