Mitä ihmettä? Lidl markkinoi oman tuotemerkkinsä kaurajuomaa kotimaisen maidon suurella osuudella - Ruoka - Maaseudun Tulevaisuus
Ruoka

Mitä ihmettä? Lidl markkinoi oman tuotemerkkinsä kaurajuomaa kotimaisen maidon suurella osuudella

Lidlin mukaan kaurajuoma ei kuitenkaan sisällä lainkaan maitoa.
Kuva: Jaana Kankaanpää, kuvakaappaus mainoksesta
Lidlin kaurajuomatarjoukseen lipsahti virhe.

Kauppaketju Lidlin tuoreimmassa verkossa julkaistussa tarjouslehtisessä kerrotaan loppuviikon ajan voimassa olevat ruokatarjoukset.

Hämmentävää näissä ruokatarjouksissa on se, että Lidl kertoi vielä keskiviikkona aamupäivällä verkkosivuillaan alennuksella myytävän oman tuotemerkkinsä Pohjolan Meijerin Tuore kaurajuoman sisältävän 100 prosenttia kotimaista maitoa. Lisäksi Lidl kertoi, että kaurajuoma on valmistettu Suomessa.

Hintaa litran kaurajuomapurkilla on tarjouksen mukaan 99 senttiä.

Maalaisjärjellä ajateltuna tuntuisi järkevämmältä markkinoida juomaa sen kauran kotimaisuudella. On kuitenkin hyvä pitää mielessä, että noin yleensäkin kaurajuomissa itse kauraa on vain muutama prosentti.

Maaseudun Tulevaisuus tiedusteli keskiviikkona Lidlistä, mistä asiassa oikein on kyse.

Lidlin tiedottaja Anna Rissanen kertoo, että verkkosivuilla olleissa tarjouksissa on kaurajuoman kohdalla ollut virhe, joka on nyt korjattu.

Rissasen mukaan kaurajuoma ei mainoksen aiemmasta tiedosta poiketen sisällä lainkaan maitoa.

"Pohjolan Meijeri -merkin Oattis-kaurajuomassa käytetty vilja on 100-prosenttisesti kotimaista", hän toteaa.

Lue lisää:

Lidl markkinoi maitoa uudella tuotemerkillä ja erikoisella mainoslauseella – tästä on kyse

Lidlin monien tuotteiden pakkaukset muistuttavat erehdyttävästi kilpailijoiden tunnettujen tuotteiden pakkauksia – näin kauppajätti kommentoi asiaa

Korona on vetänyt verkkokaupan hurjaan kasvuun – Lidl päätti silti sulkea verkkokauppansa vain puolentoista vuoden kokeilun jälkeen

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Mikko Kärnä haluaa poistaa alle 5,5 -prosenttisilta oluilta alkoholiveron: "Suomen ensimmäiset panimot perustettiin aikanaan juoppouden poistamiseksi"

Somemyrsky taivutti Oululaisen – Reissumies-eväsleivän sianliha vaihtuu saksalaisesta kotimaiseksi

Palkittu elintarvikealan yritys on kymmenkertaistanut työntekijöidensä määrän seitsemässä vuodessa – "Luomulle ja luonnontuotteille on oikeasti kysyntää"

Korona lisäsi kotikokkailua, mutta suosikkiruokien kärjessä keikkuvat vanhat tutut