Uutissuomalainen: Postipalveluista valitettiin viime vuonna lähes ennätystahtiin – korona yksi selitys
Reilu puolet yhteydenotoista liittyi kirjejakeluun.
Reilu puolet yhteydenotoista liittyi kirjejakeluun. Sitä koskevista valituksista ja yhteydenotoista noin 90 prosenttia liittyi valtionyhtiö Postin toimintaan. Kuva: Kari SalonenLiikenne- ja viestintävirasto Traficom otti viime vuonna vastaan noin 1 310 postipalveluihin liittyvää valitusta ja yhteydenottoa, Uutissuomalainen kertoo keskiviikkona.
Valitusten ja yhteenottojen määrä kasvoi vuodessa yli 200:lla. Viime vuosi jäi vain hiukan nykyisen tilastointitavan ennätysvuodesta 2016, jolloin valituksia ja yhteydenottoja tuli 1 330.
Reilu puolet yhteydenotoista liittyi kirjejakeluun. Sitä koskevista valituksista ja yhteydenotoista noin 90 prosenttia liittyi valtionyhtiö Postin toimintaan. Valitukset liittyivät yleisimmin postin jakelun viivästyksiin tai virheisiin.
Koronapandemia selittää osittain yhteydenottojen ja valitusten määrän kasvua.
Postin poikkeustilannejohtaja Jarmo Ainasoja kertoi Uutissuomalaiselle, että kirjepostin jakelua haittasi viime vuonna pula jakajista pääkaupunkiseudulla. Loppuvuodesta myös koronatilanne aiheutti viivästyksiä kirjepostin jakeluun.
Traficom käsitteli viime vuonna Postin toimipaikkojen lakkauttamiseen liittyviä kysymyksiä, jakelua Turun saaristossa ja koronaan liittyviä poikkeustilanteita.
Lue lisää:
Uusimaa: Postipalveluista valitettiin viime vuonna liki ennätystahtiin – osasyynä on koronakriisi
Koronaan liittyvät karanteenit ja potemiset kaksinkertaistivat Postin sairauspoissaolot
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
