Yhä useampi ostopäätös tehdään verkkosivujen perusteella
Verkkosivujen ja muun sähköisen viestinnän merkitys vahvistuu koko ajan, myös maaseudun yrityksille.Matkailu-, suoramyynti- ja muille kuluttaja-asiakkaita palveleville yrityksille verkkonäkyvyys on erityisen tärkeää, palveluryhmäpäällikkö Hannu Heikkilä Pro Agria keskusten liitosta korostaa.
Esimerkiksi vuokramökkejä ympäri maata välittävässä Lomarenkaassa jo lähes kaikki ostopäätökset tehdään verkosta löytyvän tiedon perusteella.
Maatilan kotisivut eivät juuri poikkea muiden yritysten kotisivuista, mutta paljon verkkosivuja tehneen Seija Roton mielestä sellaiset kannattaa olla.
”Kuluttajat ovat nykyään hyvin aktiivisia etsimään tuotteiden alkuperää. Jos tuotteessa on alkuperämerkintä, niin maatilojen jos kenen kannattaa ylläpitää verkkosivuja”, Roto sanoo.
Verkkonäkyvyyden kohentamiseen Googlen ilmainen hakukone sekä kylien ja kuntien palveluluettelot ovat ilmaisia ja toimivia, perinteisiä konsteja.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

