Postinkulku yrittäjän riesana
On viiden viime vuoden ajalta monta kokemusta, kun kirjeposti ei tule perille – voi olla vaikka naapurin mummon laatikossa.
Tästä syystä aina kun on mahdollista, pyydän lähettämään postin sähköisesti ja samoin teen myös itse.
Voi kun joku webhotellin pitäjä tarjoaisi yrityksille sähköposteja varten postilaatikon, jonka ulkonäköä ei vähän väliä muutettaisi ja päivitettäisi eri näköiseksi ja vähän eri toimintoja tarjoavaksi.
Tuntuu oudolta, että näiden palvelujen tarjoajat eivät ymmärrä tilaajien tarvetta: postit laatikkoon helposti käsiteltäviksi ja mielellään aina samalla tavalla. Kas kun meitä kiinnostaa tässä yritys- ja työelämässä kaikki muu enempi kuin puuhastelu postilaatikon kanssa.
Jos laitan Itellan laatikon kylkeen, että ”ei mainoksia”,
niin niitähän ei tule. Jos tilaan roskapostisuodatuksen webhotelliin, saan itse poistaa spamit kansiosta.
Se, joka pystyy tarjoamaan palvelun, että en edes näe koko spameja, on tulevaisuuden voittaja tällä palvelun saralla.
Varmaan olisi melkoisesti kysyntää e-mail-laatikolle, josta postit voi lukea helposti, siirtää kansioihin, jos haluaa säilyttää, tai laittaa roskiin. Ja näkymää ei jatkuvasti muutettaisi.
Käytän päivittäin usean eri yrityksen laatikoita. Näin ollen olen tekemisissä noin kymmenen eri ulko- tai kotimaisen webpalvelun tarjoajan kanssa, jotka nekin vaihtuvat vähän väliä, kun ihmiset ei osaa käyttää laatikoitaan. Oletetaan, että ne eivät täyty koskaan. Sitten liitteet eivät liiku eivätkä tule perille, ja niin edelleen.
Joten kokemuspohjaa on – myös ajallisesti niin kauan kuin e-maileja on lähetelty.
Nettimainostajat voisivat ottaa onkeensa asian, joka on jo tajuttu päivittäistavarakaupan puolella: näkymää (tavaran esillepanoa) ei kannata muuttaa kovin usein – ihmisiä ei kiinnosta suunnistella kaupassa etsimässä tavaroita aina eri paikasta.
Sama pätee nettimainontaan.
Kirsti Juvonen
Tuusniemi
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
