Maaseudun Tulevaisuuden seitsenpäiväisen uutispalvelun maksumuuri uudistuu
Päätoimittajan mukaan muutoksen tarkoituksena on taata laadukas ja ajankohtainen journalistinen sisältö.Maaseudun Tulevaisuuden verkkolehden maksumuuri uudistuu. Nyt ilmaiseksi pääsee lukemaan kolme juttua viikossa aikaisemman viiden sijaan.
Plus-merkinnällä merkityt jutut ovat edelleenkin vain tilaajien luettavissa.
Päätoimittaja Jouni Kemppaisen mukaan päätös on harmillinen, mutta kuten muissakin medioissa, maksumuurilla pyritään takaamaan lehden laaja ja laadukas sisältö.
"Laadukas journalismi maksaa. Että saadaan hyviä juttuja, toimittajille ja kuvaajille täytyy maksaa palkkaa."
Myös Viestilehtien myyntijohtaja Petri Nummisen mukaan muutoksen tavoitteena on toimia takeena laadukkaalle journalismille jatkossakin.
"Sisältömme ovat uniikkeja ja lehden arvomaailman omakseen kokevat arvostavat sitä, että sisältö on ammattimaisesti ja luotettavasti tehty."
Lehden tilaajana saa rajattoman lukuoikeuden kaikkiin verkkosisältöihin, joita MT:n sivuilta löytyy. Ilmaisten sisältöjen tarkoituksena on antaa sivustolla vierailevalle maistiaisia lehden sisällöstä rajoittamalla lukuoikeus muutamaan artikkeliin.
"Maksumuurin ansiosta lehtien verkkosivuilla kuitenkin säilyy iso yleisö, koska myös satunnaisemmin sivustoa käyttävät pystyvät käyttämään sivustoa hyväksi", Numminen kertoo.
Kaikkiin kestotilauksiin sisältyy myös oikeus digitaalisiin sisältöihin. Kemppainen toivookin, että ihmiset hyödyntäisivät tilaajatunnuksiaan mahdollisimman paljon.
"Verkkoon tulee laadukasta sisältöä seitsemänä päivänä viikossa sen lisäksi, mitä ilmestyy kolmesti viikossa printtilehdessä. Verkossa julkaistaan paljon sellaista, mikä ei päädy paperille."
Nummisen mukaan digitaalinen lehtien lukeminen on kasvussa.
"Varsinkin korona-aikaan sisältöjemme kuluttaminen kasvoi huimasti ja ihmiset hankkivat itselleen lukuoikeuksia nähdäkseen laajemmin mistä lehti kirjoittaa."
Numminen uskoo, että tulevaisuudessa markkinoille on tulossa lisää maksullisia sisältökokonaisuuksia ja eri tavoin paketoituja tuotteita, joiden tarkoituksena on tarjota lukijalle selkeä, rajattu kokonaisuus.
"Tavoitteenamme on tunnistaa entistä useampi verkkolukijamme, joille voimme tarjota entistä houkuttelevampaa ja tarkemmin kohdennettua sisältöä", Numminen kertoo.
Nummisen mukaan ensi kertaa maksullista tilaamista kokeileville on tarjolla aika ajoin lyhyeksi ajanjaksoksi kampanjahintaisia tilaustarjouksia.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

