Valio haluaa kiinalaiset kuluttajat asiakkaikseen – perustaa Kiinaan kuluttajabrändeihin ja ruokapalveluihin keskittyvät liiketoimintayksiköt
Valio on myynyt raaka-aineita kiinalaiselle elintarviketeollisuudelle yli 30 vuoden ajan.
"Olemme innoissamme uudesta Kiinan-toimistostamme Shanghain Jing’angissa. Nyt vahvistamme paikallista tiimiä ja panostamme markkinointiin, jotta kiinalaiset kuluttajat löytäisivät Valion", Valion toimitusjohtaja Annikka Hurme sanoo Kuva: Jarkko SirkiäValio perustaa Kiinaan kuluttajabrändeihin ja ruokapalveluihin keskittyvät liiketoimintayksiköt. Yhtiö kertoo asiasta tiedotteessaan.
Valio perustelee Kiinan kuluttajaliiketoimintaan laajentamista sillä, että Valion tärkein tehtävä on maksaa maidosta mahdollisimman hyvä hinta suomalaisille maidontuottajaosuuskunnille. Niinpä Valio hakee tulevina vuosina kannattavaa kasvua uusilta markkinoilta.
"Olemme innoissamme uudesta Kiinan-toimistostamme Shanghain Jing’angissa. Nyt vahvistamme paikallista tiimiä ja panostamme markkinointiin, jotta kiinalaiset kuluttajat löytäisivät Valion", Valion toimitusjohtaja Annikka Hurme sanoo tiedotteessa.
Maito- ja ruokatalo Valio on myynyt raaka-aineita kiinalaiselle elintarviketeollisuudelle yli 30 vuoden ajan.
Kiinan meijerituotteiden markkinan koko oli viime vuonna Euro Monitorin mukaan 376 miljardia juania eli 49,7 miljardia euroa. Kiinan markkina on siis noin 17 kertaa suurempi kuin Suomen meijerituotteiden markkina. Markkinan ennustetaan kasvavan 484 miljardiin juaniin eli 63,9 miljardiin euroon vuoteen 2022 mennessä.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

