Pitääkö OP-ryhmä minua seniorina, ihmettelivät asiakkaat saatuaan kutsun tilaisuuteen – ”Näin pankkiasiointi sujuu läheisen avustuksella”
OP-ryhmä kutsui asiakkaita pankkiasiointia koskevaan verkkotilaisuuteen. Osa etenkin noin kuusikymppisistä asiakkaista tulkitsi kutsua eri tavalla kuin pankki alunperin tarkoitti.OP-ryhmän lähettämä kutsu maksuttomaan verkkotilaisuuteen ”senioreille ja läheisille” on herättänyt närää OP:n asiakkaissa. Kutsu oli otsikoitu ”Näin pankkiasiointi sujuu läheisen avustuksella”.
Osa yli 60-vuotiaista kutsun saaneista asiakkaista on ehtinyt ihmetellä, ovatko he OP-ryhmän mielestä jo seniorikansalaisia, jotka kaipaavat läheisten apua pankkiasioinnissa.
Kysymykseen vastaa OP:n asiakkuusjohtaja Karoliina Pentti.
”Viesti, joka on lähtenyt, liittyy meidän Varmuutta verkkoon -viikkoon, joka meillä on lokakuun alussa. Webinaarin aiheena on se, miten pankkiasiointi sujuu läheisten avustuksella. Tilaisuus on tarkoitettu niille, jotka tarjoavat tukea läheisilleen, mutta myös niille, tarvitsevat tukea verkossa asiointiin”, Pentti kertoo.
”Kyseessä on siis tilaisuus, joka on suunnattu paitsi senioreille, mutta pääasiassa henkilöille, joilla voi olla lähipiirissään senioreita, jotka tulevat tarvitsemaan apua pankkiasioinnissa. Olemme pahoillamme, jos viestiä on voitu tulkita niin, että kaikki viestin saaneet ovat avun tarvitsijoita”, Pentti jatkaa.
”Erilaisilla digiopastuksilla tuetaan myös iäkkäämpien itsenäistä toimintaa, eikä älypuhelinta välttämättä tarvita asioiden hoitoon.” Karoliina Pentti
Karoliina Pentti kertoo, että pankki on tunnistanut koulutustarpeen, koska moni asiakas tukee läheisiään verkkoasioinnissa. Pankkiasioiden hoitaminen voi olla hankalaa ikäihmiselle, jos konttorit ovat kaukana eikä sähköisten palvelujen käyttäminen suju jouhevasti.
Pentin mukaan webinaarissa kerrotaan, miten läheinen voi tukea seniorin itsenäistä pankkiasiointia ja millaiset valtuutukset ja palvelut helpottavat arjen raha-asioiden hoitoa.
Kaikilla ei ole kuitenkaan mahdollista turvautua läheistensä apuun, mikä heille neuvoksi?
”Jatkossakin pankkipalvelua on saatavissa eri kanavissa. Lisäksi meillä on senioreille tarjolla oma asiakaspalvelu. Erilaisilla digiopastuksilla tuetaan myös iäkkäämpien itsenäistä toimintaa, eikä älypuhelinta välttämättä tarvita asioiden hoitoon”, Pentti lohduttaa.
Olemme järjestäneet näitä Varmuutta verkkoon -tilaisuuksia, jossa kerrotaan muun muassa verkkohuijauksilta suojautumisesta. Tilaisuuksilla halutan tukea asiakkaiden asiointia, jotta se olisi sujuvaa ja turvallista ihan kaikille asiakkaille.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat





