Nakkeja ja kahvia biokaasulla – energianlähde on uutta kotimaisuutta
Gasumin lanseeraama biokaasumerkki kertoo tuotteesta, joka on valmistettu uusiutuvalla energialla.Ympäristötietoinen kuluttaja voi nyt kiinnittää huomiota paitsi ruuan raaka-aineiden ekologisuuteen, myös niiden valmistamisessa käytettyyn energiaan. Biokaasua tuottava Gasum tarjoaa kumppaniyrityksilleen mahdollisuuden käyttää tuotteissaan biokaasu-merkkiä.
"Käynnistimme lokakuussa lanseerauskampanjan, jonka tavoitteena on tehdä uusi biokaasumerkki kuluttajalle tutuksi", Gasumin markkinointikoordinaattori Mette Murto kertoo.
"Kasvava joukko kuluttajia haluaa suosia kotimaisella bioenergialla tuotettuja tuotteita. Biokaasu on suomalaista energiaa, jota valmistetaan kotien, kaupan ja teollisuuden jätteistä."
Lanseerauskampanjan yhteistyökumppaneita ovat Myllyn Paras, Kouvolan Lakritsi, Marwe, Yrjö Wigren ja Paulig.
Myllyn Parhaan pakastetehdas vähensi biokaasuun siirtymisellä hiilidioksidipäästönsä nollaan. Pauligin kahvien kuten Juhla Mokan ja Presidentin paahtaminen biokaasulla vähensi Helsingin Vuosaaren paahtimon hiilidioksidipäästöjä merkittävästi. Vähenemä vastaa noin 1 300 bensa-auton vuotuisia päästöjä.
"Yritykset lähtivät innokkaina mukaan kampanjaan ja arvostavat merkkiä tuotteissaan", Murto kertoo.
Seuraavat luontevat biokaasumerkin käyttäjät voisivat löytyä liikenteestä.
"Merkki sopii myös yrityksille, jonka autot kulkevat liikennebiokaasulla, esimerkiksi takseille, vuokra-autoille tai eri kuljetuspalveluiden autoille", Murto suosittelee.
Gasumin biokaasumerkki
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

