
Video: Tältä näyttää Pönttövuoren hylätyn rautatietunnelin uumenissa – ostaja pulitti siitä satojatuhansia euroja
Huutokaupat.com-verkkosivuston perusteella rautatiekiinteistöistä käytiin varsin vilkasta tarjouskilpaa huutokaupan päättymiseen asti.Laukaa
Pönttövuoren vanha rautatietunneli sijaitsee Laukaan kunnassa Keski-Suomessa. Kuva: Petteri KivimäkiLaukaassa sijaitsevan Pönttövuoren vanhan rautatietunnelin huutokauppa päättyi viime viikon maanantaina.
”Kiinteistökaupassa myydään metsä- ja rautatietunnelialue, joka on kooltaan noin seitsemän hehtaaria. Tunneli sijaitsee tällä myytävällä alueella”, Senaatti-kiinteistöjen markkinointipäällikkö Andreas Ylijärvi kertoo MT:lle.
Hylätyn rautatietunnelin ja sitä ympäröivän maa-alueen korkein tarjous oli Senaatti-kiinteistöjen huutokaupan päättyessä 299 000 euroa.
”Lopullista kiinteistökauppaa ei ole vielä allekirjoitettu. Tiedotamme myöhemmin, kun kohde on siirtynyt uudelle omistajalle. Tavoitteenamme on allekirjoittaa kauppa mahdollisimman pian. Kyseessä oli avoin ja julkinen tarjouskauppa, joka käytiin huutokaupat.com-alustalla”, Ylijärvi toteaa.
”Kohteen huutokauppa herätti paljon kiinnostusta ja kilpailu oli kova huutokaupan määräajan päättymisen lähestyessä.” Andreas Ylijärvi
Pönttövuoren vanha rautatietunneli valmistui vuonna 1918. Hylättynä ja tyhjillään se on ollut 1990-luvun puolivälistä saakka. Kuva: Petteri KivimäkiHuutokaupat.com-verkkosivuston perusteella rautatiekiinteistöistä käytiin varsin vilkasta tarjouskilpaa huutokaupan päättymiseen asti.
”Kohteen huutokauppa herätti paljon kiinnostusta ja kilpailu oli kova huutokaupan määräajan päättymisen lähestyessä.”
MT:n toimittaja ja kuvaaja kävivät marraskuun alussa katsomassa, miltä Pönttövuoren vanhassa rautatietunnelissa näyttää. Tunneliin pääset itsekin kurkistamaan oheisessa videossa.
Pönttövuoren vanhan rautatietunnelin omistaa Suomen valtio, jota liikelaitos Senaatti-kiinteistöt edustaa. Senaatille kohde siirtyi hallinnansiirrolla Väylävirastolta 2017.
Kauanko tunneli on seissyt tyhjillään ja käyttämättömänä?
”Tunnelin käyttö lopetettiin, kun uusi valmistui vuonna 1995 eikä kahdelle tunnelille ollut tarvetta”, Ylijärvi sanoo.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat






