Alkon myynti kasvoi maaliskuussa yli yhdeksän prosenttia
Matkustajatuonnin pysähtyminen ja ravintoloiden sulkeminen ohjaa alkoholin ostoja Alkoon ja päivittäistavarakauppoihin.
Poikkeustilanteen vaikutusta alkoholin kokonaiskulutukseen ei voida vielä arvioida. Kuva: LEHTIKUVA / Vesa MoilanenAlkon myyntimäärät kasvoivat maaliskuussa 9,3 prosenttia litroissa mitattuna, vaikka asiakasmäärä jäi hieman alle viime vuoden maaliskuun tason. Alkoissa asioi maaliskuussa 4,3 miljoonaa asiakasta, kun viime vuonna asiakaskäyntejä oli 4,5 miljoonaa.
Myynti nousi 7 miljoonaan litraan, kun se viime vuonna oli 6,4 miljoonaa. Roseeviinien myynti kasvoi 27, punaviinien 20 ja valkoviinien 14 prosenttia. Hanapakkauksien ja 13–20 euron viinien myynti kasvoi eniten.
Poikkeustilanteen vaikutusta alkoholin kokonaiskulutukseen ei voida vielä arvioida. Matkustajatuonnin pysähtyminen ja ravintoloiden sulkeminen ohjaa alkoholin ostoja Alkoon ja päivittäistavarakauppoihin.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

