Paula-tyttö sai uuden asun
Elintarvikeyritys Pauligin uudeksi hyvän kahvin lähettilääksi eli Paulaksi on valittu 26-vuotias rovaniemeläissyntyinen Maija Niemi.
Paulan tehtäviä on muokattu aiempaa enemmän sosiaalisen median suuntaan.
”Paulan toimintaympäristö on uudistunut täydellisesti. Kahvikuppi nautitaan nykyisin entistä useammin sosiaalisen median ystävien kanssa”, sanoo Pauligin viestintäpäällikkö Mervi Siikala.
Myös Paulan työasu on kokenut ison muutoksen. Vuonna 1950 ensimmäisen kerran valittu Paula on totuttu näkemään tehtävässään perinteisesti Sääksmäen kansallispuvussa.
Arkisemmissa tilanteissa uusi Paula työskentelee vaatesuunnittelija Elina Laitisen ja bloggaaja Laura Pollarin suunnittelemassa Flora-asussa.
Uudessa asussa Paula vierailee muun muassa oppilaitoksissa ja muissa nuorille suunnatuissa tilaisuuksissa. Sääksmäen puku on jatkossa Paulan asuna juhlavissa yhteyksissä.
”Tilaisuuden järjestäjä voi toivoa, kummassa asussa Paula esiintyy”, sanoo Pauligin Paula-brändistä vastaava kuluttajapalvelupäällikkö Kaisa Junikka.
Uusi asu on saanut suoria vaikutteita Sääksmäen puvusta. ”Paulan pitää edelleen olla tunnistettava. Asussa on Sääks- mäen puvun värimaailmaa ja kukkakuosia”, Junikka toteaa.
Suunnittelija pitää uuden kuosin luomista haastavana. ”Halusin käyttää kansallispukua inspiraationa. Vaatteiden ympärille kootaan Paulan tyyli”, sanoo Laitinen.
Hän on itse lopputulokseen tyytyväinen. ”Se toimii työasuna tosi hyvin ja siinä on vaihtelevuutta. Se ei ole rooliasu, vaan työasu, ja toivon, että Paula tuntee olonsa siinä kotoisaksi.”
Maija Niemi on ennen järjestyksessä 19. Paulan julkistusta ollut tiiviissä viiden viikon valmennuksessa edeltäjänsä Noora Ylikosken kanssa.
”Ihmisten tapaaminen kasvokkain on tietenkin kaikkein antoisinta, mutta sosiaalisen median kautta pääsen kohtaamaan huomattavan paljon enemmän kahvin ystäviä”, sanoo Niemi.
Jos uusi Paula on päivittänyt asunsa ja tehtävänsä nykyaikaan, vinkkaa hän myös uusista kahvitrendeistä.
”Kylmäuutettu kahvi on tulossa meille Amerikasta. Veikkaan, että jos se ei ole vielä tämän kesän trendijuoma, niin ensi kesänä se jo on.”
Maikki Kulmala
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
