Ruotsin maksapasteijat ja kunniakkaat voileivänpäälliset saavat mennä – Atria ajaa alas joukon ruotsalaisia makkarabrändejä ja alaskirjaa 51 miljoonaa euroa
Alaskirjauksilla ei konsernin mukaan ole vaikutusta kassavirtaan eikä oikaistuun liikevoittoon.
Leikkeleiden tuotemerkkien määrä vähenee, mutta ainakin osa tuotteista siirtyy muiden merkkien alle. Kuva: Jaana KankaanpääKuluttajien käyttäytymiseen vaikuttava korkea inflaatio, pikaruokatoiminnasta luopuminen Venäjällä sekä kohonneet markkinakorot ovat heikentäneet Atria Ruotsin rahavirtaennusteiden nykyarvoa, konserni tiedottaa.
Siksi konserni kirjaa alas Atria Ruotsiin kohdistunutta liikearvoa noin 35 miljoonalla eurolla.
Lisäksi Atria Ruotsi lopettaa neljän tuotemerkin ylläpidon. Ne ovat Charkdelikatesser, Pastejköket, Onsala ja Lagerbergs. Suurin osa näiden tuotemerkkien tuotteista yhtiö siirtää Lönneberga ja Lithells -tuotemerkin alle. Atria kirjaa alas tuotemerkkien arvoa noin 16 miljoonalla eurolla, konserni tiedottaa.
Kirjauksilla ei ole konsernin mukaan vaikutusta kassavirtaan eikä oikaistuun liikevoittoon.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat



