Salaattipulan aiheuttanut vika korjattu, mediahuomio lämmittää toimitusjohtajan mieltä
Salaattipula nousi valtakunnanuutiseksi. Toimituskatkon taustalla oli järjestelmävika.
Hetki-salaattien toimituskatkon aiheuttanut vika on korjattu ja toimitukset saatu jälleen käyntiin. Kuva: Fresh Servant / UnsplashSalaattiannoksia valmistava Fresh Servants oy on saanut tuotantonsa jälleen käyntiin. Yrityksen Pedersören tehtaan käyttökatko kesti lauantaista maanantaihin.
Katkoksen syynä oli toimitusjohtaja Sami Haapasalmen mukaan häiriö tilaus- ja toimitusohjausjärjestelmässä.
”Tehtaan automatisoidussa varastossa ja keruussa ilmeni yllättävä häiriö, jonka korjaaminen kesti odotettua pidempään. Kun kyseessä on tällainen ultratuoretuote, tehtaan käyttökatkokset näkyvät nopeasti kuluttajalla”, Haapasalmi kertoo.
Hänen mukaansa kyseessä on ensimmäinen kerta, kun laitteissa ilmenee näin laaja toimintakatko. Nyt tuotantoa ollaan ajamassa vaiheittain ylös.
Katkos johti koko maan laajuisiin valmiiden salaattien toimitusvaikeuksiin, jotka koskivat molempia kaupan keskusliikkeitä. Toimittamatta jäi Haapasalmen mukaan kymmeniätuhansia salaattiannoksia.
Toimitusmäärä on normaalisti 500 000–600 000 salaattiannosta viikossa.
Salaatin toimituskatkoksista on uutisoitu suomalaisessa mediassa laajasti. Muun muassa Yleisradio ja Helsingin Sanomat ovat tarttuneet aiheeseen. Toimitusjohtajaa mediahuomio on yllättänyt.
”Täytyy sanoa että vähän jopa lämmittää tällainen huomio, jonka Hetki-salaatit saivat”, Haapasalmi kertoo.
Toimitushäiriöstä kertoi ensimmäisenä Yle.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat



