Ruoka

MT ei julkaissut Oatlyn maidontuotantoa moittivaa mainosta

"MT:lle on journalistisesti tärkeää läpivalaista tasapuolisesti koko Oatlyn kampanja", päätoimittaja Jouni Kemppainen perustelee päätöstä.
Kuvat: Timo Aalto, Juho Leskinen
MT teki poikkeuksellisen päätöksen ja jätti Oatlyn ilmoituksen julkaisematta.

Maidontuotantoa kritisoivalla kaurajuomakampanjallaan kohahduttanut Oatly halusi mainostaa myös Maaseudun Tulevaisuudessa. MT teki poikkeuksellisen päätöksen ja jätti mainoksen julkaisematta.

"MT ei julkaissut Oatlyn ilmoitusta tänään maanantaina sen huomattavan provokatiivisen luonteen takia, joka kohdistui suomalaisiin maidontuottajiin", MT:n päätoimittaja Jouni Kemppainen perustelee päätöstä.

Kemppainen korostaa, että MT:lle on journalistisesti tärkeää läpivalaista tasapuolisesti koko Oatlyn kampanja.

"On sinänsä tärkeää, että yhtiön perusteet kampanjalleen tulevat uutisoinnissamme esiin. Samaan aikaan varaamme tiukan argumentoinnin kohteeksi joutuneille tuottajille mahdollisuuden vastata arvosteluun. Lisäksi pyrimme etsimään kokonaisuuteen myös tutkimuksen näkökulmaa."

Lue myös:

Ruotsalainen Oatly kritisoi suomalaisten maidonjuontia laajassa kaurajuomakampanjassa – maidon mustamaalaaminen ihmetyttää somessa

"Kuluttajat on ihan pulassa", kommentoi Luken tutkija Oatlyn hyökkäystä maitoa vastaan

Oatly vastaa maitomyytit-kohuun: kyseessä on keskustelunavaus

Aiheet Oatly
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Mitä pikkujoulupöytään? Tässä kivat ideat suolaisiin joulutorttuihin ja glögin makuiseen tiramisuun

Mitä yhteistä on yksisarvisen linnalla, porotallilla ja ketulla? Ne kisaavat piparinleivonnan mestaruudesta ensi lauantaina – katso täältä muutkin upeat kilpailutyöt

Pohjalainen salaattivalmistaja tähyää Ruotsiin – pääomasijoittajasta vähemmistöosakas Fresh Servantille

Suomi ponnistaa 1,5 miljoonan euron budjetilla Bocuse d'Or -kisaan – pääkumppani Keskon tavoitteena on nostaa Suomi maailman kärkeen ruokamaana