Ruoka

MT ei julkaissut Oatlyn maidontuotantoa moittivaa mainosta

"MT:lle on journalistisesti tärkeää läpivalaista tasapuolisesti koko Oatlyn kampanja", päätoimittaja Jouni Kemppainen perustelee päätöstä.
Kuvat: Timo Aalto, Juho Leskinen
MT teki poikkeuksellisen päätöksen ja jätti Oatlyn ilmoituksen julkaisematta.

Maidontuotantoa kritisoivalla kaurajuomakampanjallaan kohahduttanut Oatly halusi mainostaa myös Maaseudun Tulevaisuudessa. MT teki poikkeuksellisen päätöksen ja jätti mainoksen julkaisematta.

"MT ei julkaissut Oatlyn ilmoitusta tänään maanantaina sen huomattavan provokatiivisen luonteen takia, joka kohdistui suomalaisiin maidontuottajiin", MT:n päätoimittaja Jouni Kemppainen perustelee päätöstä.

Kemppainen korostaa, että MT:lle on journalistisesti tärkeää läpivalaista tasapuolisesti koko Oatlyn kampanja.

"On sinänsä tärkeää, että yhtiön perusteet kampanjalleen tulevat uutisoinnissamme esiin. Samaan aikaan varaamme tiukan argumentoinnin kohteeksi joutuneille tuottajille mahdollisuuden vastata arvosteluun. Lisäksi pyrimme etsimään kokonaisuuteen myös tutkimuksen näkökulmaa."

Lue myös:

Ruotsalainen Oatly kritisoi suomalaisten maidonjuontia laajassa kaurajuomakampanjassa – maidon mustamaalaaminen ihmetyttää somessa

"Kuluttajat on ihan pulassa", kommentoi Luken tutkija Oatlyn hyökkäystä maitoa vastaan

Oatly vastaa maitomyytit-kohuun: kyseessä on keskustelunavaus

Aiheet Oatly
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Ruokakaupan uusi tulokas herättää kiinnostusta tavarantoimittajissa – "Olemme tietenkin pelkkänä korvana tässä asiassa"

Suomalaiselle ruualle on tulossa uusi suuri ostaja Norjasta: "Tavoitteenamme on tulla yhdeksi ruokakaupan neljästä merkittävästä toimijasta"

Söin täällä: Kebab-ravintolan 35 euron perheboksilla ruokkii koko perheen – liha on suomalaista

Hallituksen tavoite: Syö puolet enemmän kalaa ja pääosin kotimaista – kulutuskasvu pelastaisi kala-alan, mutta vaatii lisää kasvatuslupia