Tupperware hakeutuu yrityssaneeraukseen
Kotikutsuilta tuttujen tuotteiden ahdinkoon ei ole auttanut edes kauppoihin siirtyminen.
Viime vuonna Tupperware kertoi vakavista vaikeuksistaan jatkaa liiketoimintaansa huonon taloudellisen tilanteensa vuoksi. Arkistokuva. LEHTIKUVA /AFP. Kuva: Scott OlsonPerinteikäs amerikkalainen muovituoteyhtiö Tupperware ja jotkut sen tytäryhtiöt ovat hakeutuneet yrityssaneeraukseen.
Säilytysastioista ja keittiön työkaluista tunnetun yhtiön myynti on hiipunut menneinä vuosina. Viime vuonna Tupperware kertoi vakavista vaikeuksistaan jatkaa liiketoimintaansa huonon taloudellisen tilanteensa vuoksi.
Yhtiö kertoi tiistaina, että se aikoo pyytää lupaa jatkaa toimintaansa saneerauksen aikana.
”Haastava taloudellinen ympäristö on vaikuttanut useina viime vuosina vakavasti yhtiön taloudelliseen asemaan”, sanoi Tupperwaren toimitusjohtaja Laurie Ann Goldman yhtiön lausunnossa.
”Tämän vuoksi kävimme läpi lukuisia erilaisia vaihtoehtoja ja päädyimme siihen, että tämä on paras väylä eteenpäin. Saneerausprosessin tarkoituksena on antaa meille välttämätöntä joustoa, kun tavoittelemme strategisia vaihtoehtoja tukemaan muutostamme teknologiajohtoiseksi yhtiöksi, joka toimii digitaalisuus edellä. Näin pystymme palvelemaan sidosryhmiämme paremmin.”
Tilanteeseen on aiemmin haettu helpotusta muun muassa tuomalla tuotteita kotimyynnin piiristä kauppoihin. MT uutisoi kesäkuussa, kuinka Suomessakin Tupperware-tuotteet tuotiin S-ryhmän hyllyille.
Tupperwaren menestys alkoi 1950- ja 60-luvulla, kun sen muovisia säilytystuotteita alettiin myydä kotikutsuilla ensin Yhdysvalloissa ja myöhemmin myös muualla maailmassa.
Päivitetty toimitusjohtajan kommentti 18.9. kello 11.15.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat






